Moederdag voor Anja

Haar naam is Anja, moeder van een volwassen zoon en een dochter van bijna 16. Vanaf 2012 is ze een fervente schrijver. Wat ooit begon als een hobby toen ze een tiener was (het schrijven van echte brieven) is verworden tot een serieus beroep. Lees mee met haar gastenblog speciaal voor Moederdag.

Voordat ik mijn blogs (yes, het zijn er twee) de wereld in heb gegooid, heb ik ervaring opgedaan op een algemeen platform. Daarnaast ben ik tekstschrijver voor grote tekstplatforms, waarbij ik schrijf voor grote bedrijven.

zelfmakentips.nl.jpg                  tipsvoorjou.com

Mijn eerste blog komt uit 2013 en is te vinden op: http://www.zelfmakentips.nl. Hier vind je tal van DIY’s en recepten, waaronder ook leuke ideeën voor Moederdag.
Eind vorig jaar heb ik mijn twee blog online gegooid: http://www.tipsvoorjou.com. Dit is een lifestyle blog waar ik schrijf over beauty en fashion (trends), uitjes, reviews, gezondheid, huis en tuin en nog veel meer.

Moederdag is een speciale dag waarop extra aandacht uitgaat naar de moeders. Zij is vaak de spil van het gezin en verdient een speciale dag.

Ongeacht of het nu op 14 mei of 15 augustus gevierd wordt, een moeder verdient het allerbeste. Wat ik wel jammer vind is het feit dat alle hoogtijdagen steeds commerciëler worden. Waarom zo veel geld uitgeven? Een moeder heeft meer aan wat extra aandacht van haar kinderen of een ‘vrije’ dag (een dag niet opruimen of het huishouden doen staat voor velen gelijk aan het geven van een heel duur cadeau!).

Voor mij als moeder is en blijft het een speciale dag. Het is niet elke vrouw gegeven om moeder te mogen zijn.

Moederdag zal ik ook dit jaar weer met mijn kinderen en man doorbrengen. Het verschil is echter dat we momenteel midden in een verhuizing/verbouwing zitten en dus besloten hebben om alle ‘feest’- en verjaardagen tot een minimum te beperken. Normaal kopen de kinderen wel altijd een cadeau of geven ze een belevenis cadeau. Dit jaar zal dit waarschijnlijk niet het geval zijn. Op zich niet erg, het belangrijkst vind ik dat mijn kinderen en man gezond zijn en wij die dag met elkaar samen kunnen zijn. Voor mij was dit al vaker het geval aangezien ik in dezelfde periode jarig ben (soms zelfs op Moederdag). Met mijn eigen moeder is afgesproken om een paar dagen later een barbecue te houden.

Een hele speciale Moederdag was voor mij 9 mei 1999. Ik was op deze datum niet alleen jarig, maar mocht ook de eerste keer Moederdag vieren als zijnde de moeder van een pasgeboren zoon (hij was toen net 12 dagen oud). Een Moederdag en verjaardag om nooit meer te vergeten. Onze zoon is op deze dag ook opgedragen in de kerk. Extra speciaal dus.

Anja

 

Mocht je meer over mij willen weten of wil je me graag volgen? Je vindt mij op Facebook, Twitter en Pinterest (zelfmakentips):

https://www.facebook.com/TipsvoorJou1/
https://twitter.com/tipsvoorjou1
https://www.facebook.com/zelfmakentips1/
https://www.pinterest.com/zelfmakentips/

 

Bedankt Anja, voor je inspirerende gastenblog! Een fijne Moederdag voor jullie!

Silvy

 

Geef een reactie

